dnes je 21.11.2024

Input:

Příklad sezení reminiscenční skupiny

29.1.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer

1.37
Příklad sezení reminiscenční skupiny

Bc. Aneta Novotná DiS.,

Téma: Škola

Podpůrné reminiscenční předměty:

• vysvědčení

• výuční list

• školní učebnice

• psací potřeby

• kalamář, inkoust

• školní aktovka

• fotografie se školní tématikou

Zahájení: Přivítání, shrnutí dnešního tématu, nabídka občerstvení.

Rozehřátí (více možností):

• Na stůl připravíme několik předmětů, které se týkají tématu škola. Každý si vybere jeden, který mu něco připomíná nebo se mu líbí. Poté každý z účastníků krátce vysvětlí, proč si vybral právě tento předmět, jestli mu tento předmět asocioval nějakou vzpomínku nebo prostě jen proč se mu zrovna tento předmět zalíbil.

• Každý se zamyslí nad tím, který předmět ve škole měl nejvíce nebo nejméně rád a krátce ostatním sdělí proč.

• Účastníci si donesou fotografie z jejich školních let a navzájem hádáme, které z dětí na obrázku je majitel fotografie.

Možné otázky k tématu:

• Chodili jste do školy rádi? Vzpomínáte na školní léta rádi?

• Jak daleko jste to měli do školy? Jaká byla cesta do školy?

• Měli jste školní brašnu? A stálé školní pomůcky? Učebnice?

• Jaké bylo vybavení školy?

• Jaké jste měli známky? Záleželo Vám na nich? Báli jste se někdy přijít domů se špatnou známkou nebo s vysvědčením?

• Jaký byl Váš oblíbený/neoblíbený předmět?

• Učitel, na kterého vzpomínáte rádi/neradi? Ovlivnil Vás nějak?

• Spolužáci, kamarádi? Byli jste součástí nějaké party? Průšviháři, šprti?

Nahrávám...
Nahrávám...