1.37
Příklad sezení reminiscenční skupiny
Bc. Aneta Novotná DiS.,
Téma: Škola
Podpůrné reminiscenční předměty:
• vysvědčení
• výuční list
• školní učebnice
• psací potřeby
• kalamář, inkoust
• školní aktovka
• fotografie se školní tématikou
Zahájení: Přivítání, shrnutí dnešního tématu, nabídka občerstvení.
Rozehřátí (více možností):
• Na stůl připravíme několik předmětů, které se týkají tématu škola. Každý si vybere jeden, který mu něco připomíná nebo se mu líbí. Poté každý z účastníků krátce vysvětlí, proč si vybral právě tento předmět, jestli mu tento předmět asocioval nějakou vzpomínku nebo prostě jen proč se mu zrovna tento předmět zalíbil.
• Každý se zamyslí nad tím, který předmět ve škole měl nejvíce nebo nejméně rád a krátce ostatním sdělí proč.
• Účastníci si donesou fotografie z jejich školních let a navzájem hádáme, které z dětí na obrázku je majitel fotografie.
Možné otázky k tématu:
• Chodili jste do školy rádi? Vzpomínáte na školní léta rádi?
• Jak daleko jste to měli do školy? Jaká byla cesta do školy?
• Měli jste školní brašnu? A stálé školní pomůcky? Učebnice?
• Jaké bylo vybavení školy?
• Jaké jste měli známky? Záleželo Vám na nich? Báli jste se někdy přijít domů se špatnou známkou nebo s vysvědčením?
• Jaký byl Váš oblíbený/neoblíbený předmět?
• Učitel, na kterého vzpomínáte rádi/neradi? Ovlivnil Vás nějak?
• Spolužáci, kamarádi? Byli jste součástí nějaké party? Průšviháři, šprti?…